2018. nov 22.

Nógrádiak Nasser Al-Attiyah előtt a Nemzetközi Kuvait Rally céljában - 2. rész

írta: nkupa
Nógrádiak Nasser Al-Attiyah előtt a Nemzetközi Kuvait Rally céljában - 2. rész

.... folytatás a pilótával Ozsvárt Henrikkel, azaz Gyufával!

Hogyan jött received_345457672677397.jpega lehetőség, hogy indulj az International Kuwait Rallye-n? Itt nem csak az ideire, hanem az első versenyre is gondolok.

2010-ben jöttem először ki Kuvaitba, és azóta itt élek. A rallye mindig is közel állt hozzam, a mai napig megvan a 1,6 A-s Ladám amivel az öcsém erőlködik mostanság.
Már én úgysem fogom használni, eladni viszont nem volt szíven, meg úgysem kaptam volna vissza amit bele tettem. Szóval kilátogattam itt versenyekre mint néző, de álmodni sem mertem volna, hogy egyszer nekik fogok úgymond dolgozni. Abban az időben itt sok szlalom és drift versenyt rendeztek, és idegenként nagyon barátságosak voltak, vittek is pár kört.


Nassers Al Mutairi híres drifter megengedte hogy kipróbájam a kocsiját a pályán, amivel az akkor szlalom verseny pályacsúcsát mentem! (Nem tartott sokáig a csúcsidő, a második futamaban meg is döntötték ! Hahaha!)
Itt felfigyeltek rám, és mondták kicsit rallye stílusban nyomom, de nem rosszul!
Na itt kezdődött minden!  Vettem egy Nissan 350Z-t és azzal kezdtem el versenyezni. Szinte mindig dobogós voltam, de sosem rosszabb mint negyedik.

received_995457030653079.jpeg

received_711081925940244.jpeg

Aztán jött a tavaszi Kuwait International Rallye, és szóltak hogy nem e lenne kedvem előfutóként menni. Adnak mindent, csak menjek, és kérték hogy ne álljak fejre, mert eddig mindig az volt. :) Végül igent mondtam!

Ekkor találkoztam Nasser Al-Attyah-val akire mindig is felnéztem. Nem csak az N csoportos VB címere és Dakar győzelmére, hanem mert olimpiai bajnok sportlövészetben, és számomra az olimpia az már valami!

Egyébként civilben testnevelő, ifjúsági és sport fejlesztő vagyok.

Szóval most hogy előtte kell menjek én felelek a pálya biztonságáért!
FIA liszenszet is kaptam, minden szakágnak vannak hivatalos safety car driverei, ebből én vagyok az egyik.

Hét év alatt, évi 6 versenyen indultam előfutóként.

Hozzátenném, hogy mi MAGYAROK eléggé ott vagyunk a motorsport körforgásában idekinn. Szerviz csapatok, pálya tervezők, időmérő rendszerek, mérnökök legtöbbször magyarok szinte minden szakágban ott vagyunk, csak nincs nagy hírverése.

Milyen volt az első kuvaiti versenyed, és miben különbözik az idei az elsőtől.

Első verseny nagyon izgalmas volt, fogalmam sem volt hol vagyok! Nagyon nehéz tájékozódni a sivatagban, de nagyon élveztem.Mentem mint a barom és le is amortizáltam a Toyota FJ-t, vasig kopott a fék! :)
Nyagon jó mezőny volt akkor! Gyári csapatok: Citroen Abu Dhabi , Ford , stb.

A mostani abból más, hogy lassabban kell mennem mert már nincs megerősítve az autónk karosszériája, hanem széria, és 120km/h a limit, ami régen 160km/h volt, de mindig belecsúszok a 149km/h-be, ezért már több megrovást is kaptam.

Régebben behoztam az autót az abszolút 6-7. helyre, néha előbbre is, de szóltak hogy nem szép dolog mert a szponzorok elpártolnak.
Kisebb-nagyobb csoportok csak miattam járnak ki a versenyt nézni, van szurkolótáborom is.

Anno a verseny kicsit más volt, azért volt kevesebb autó idén, mert a politika kicsit beleszólt!
A Közel-keleti helyzet változik, de ebbe most nem mennék bele.

Idén először mentem Ádám öcsémmel, megakartam mutatni neki milyen ez, mennyivel másabb.
Egyébként FIA engedéllyel ő is vezethetett a második körökben, szóval jót mókáztunk!

received_1866682373452006.jpegreceived_351520188952575.jpeg

received_386831041858479.jpeg

 

 

 

 

 

Gondolom minden versenyen volt valami amire szívesen emlékszel, mégis mi volt a legmeghatározóbb élményed?

Mindegyik közel áll hozzám, de talán 2014-es verseny, amikor egy nagy ugratón majdnem padlógázon eresztettem, mert azt hittem egy 50 méterrel arrébb van. Nem láttam semmit, gyanús volt a sok ember hogy korábban állnak, de 170 környéken 50 m hamar itt van ! Szóval ugrottam egy 25m-est és egy fotós pont elkapta a pillanatot!

received_255635588439340.jpeg
Nasser a végén a sajtótájékoztató után azt mondta: Te nem ember vagy! Látott már sok bolondot életében, de ahogy én megyek olyat nem nagyon!

Jövőbeni terveid a versenyzéssel kapcsolatban?

Terv mindig van volt, általában csak álom maradt ! Mindig közbe jön valami, ami miatt a másik utat választom ! Egyenlőre maradok a 0-ás kocsinál, de reméljük lesz belőle rajtszám is egyszer! Majd kiderül!

Köszönöm, és kívánom hogy ezen vágyad minél előbb teljesüljön, mi pedig arról számolhassunk hamarosan be, amit elsőre a riport címe sejtet.

 A cikkhez tartozó további fotók:

received_488786904948716.jpeg

received_325694408027013.jpeg

received_583207862137065.jpeg

received_1221701821313532.jpeg

received_182115976059998.jpeg

received_293920517912472.jpegreceived_1830858023702644.jpegreceived_2187618304583041.jpegreceived_348515225915355.jpegfb_img_1541710210564.jpgreceived_2137756363220990.jpegreceived_1960926350658756.jpegreceived_209733063259923.jpeg

 

 

Szólj hozzá

amatőr riportok